INNOVATIE EN TECHNOLOGIE
DE KERN VAN DE NIEUWE MATRA 2016 COLLECTIE
NuVinci
Het revolutionaire NuVinci®-aandrijfsysteem biedt een ontspannen rijervaring met een soepele overgang van de ene versnelling naar de andere. NuVinci®-technologie betekent minder concentratie op het besturen van de fiets en meer op wat belangrijk is! Bijvoorbeeld het verkeer of de schoonheid van de omgeving. Continu variabele planetaire versnellingen vormen de basis van de NuVinci®-technologie die zich gemakkelijk aanpast aan uw behoeften als fietser; of u nu voor een rood stoplicht staat te wachten of tegen de wind in moet forceren, u hebt altijd de beste versnelling geselecteerd dankzij NuVinci Optimized™-componenten Nooit meer schakelen, piepende pedalen of trappen in het luchtledige, geniet gewoon van de soepele rit. Je moet het uitproberen!
Het Harmony-systeem voegt een extra element van comfort toe aan de continu variabele transmissietechnologie. Het Harmony-systeem biedt namelijk continu, automatisch schakelen voor diegenen die zich liever helemaal geen zorgen maken over het schakelen. Je stelt je favoriete cadans in en de transmissie wordt automatisch geregeld zodat je altijd in hetzelfde tempo kunt trappen, zelfs heuvel op of heuvel af. De overbrengingsverhouding is altijd optimaal. De overbrengingsverhouding staat altijd op de optimale stand, waardoor de accu van je elektrische fiets ook langer meegaat.
Met de H8-controller van het Harmony 380 systeem op de Matra i-Flow confort auto kun je zelf de cadans instellen, dankzij de controller met indrukwekkend LED-display (uiteraard altijd met soepel schakelen). Als je het over wilt nemen, kun je de automatische omschakeling uitschakelen met één druk op de knop.
TranzX
Matra heeft gekozen voor kwaliteit in haar aandrijvingen door te kiezen voor TranzX, een toonaangevend merk in de elektrische fietsmarkt. TranzX is een merk van de JD Group:
- Fabrikant van eindproducten in de mobiliteitssector
- Specialist in het leveren van fietsonderdelen
- Meer dan 20 jaar erkende ervaring in deze sector
- Meer dan 4.000 medewerkers wereldwijd
Door te kiezen voor de beste technische/prijsverhouding voor haar motoren, kan Matra u een breed scala aan innovatieve, high-performance motoren aanbieden die nog steeds betaalbaar zijn. Hier vindt u een presentatie van de verschillende geselecteerde motoren:
M01 250 W
De eerste motor in de TranzX-serie combineert degelijkheid en efficiëntie en brengt je zonder bijzondere inspanning waar je maar heen wilt dankzij de rotatiesensor waarmee je vanaf het begin van je eerste pedaalslag de beste ondersteuning kunt inschakelen.
Kenmerken :
Technologie: Koolborstelloos
Maximumsnelheid : 25km/u
Nominaal/maximaal koppel: 14,5-40 Nm (maximaal koppel beschikbaar bij opstarten)
Stil: < 69 dB
36V gemonteerd voor of achter
M25 250 W
De M25 is ook een centrale motor en is de eerste motor in de TranzX-reeks die rotatie- en koppelsensoren combineert. Dit betekent dat hij zijn vermogen progressief levert naargelang je behoeften, zonder je te vergeten bij het opstarten. Dankzij het zeer krachtige koppel kan hij aan al je wensen voldoen, terwijl hij zeer discreet blijft. De M25 heeft ook heel weinig batterijvermogen nodig, dankzij het energieoptimalisatiesysteem. Tot slot is hij uitgerust met een snelheidssensor om de benodigde energie op elk moment te berekenen.
Kenmerken :
Technologie: Borstelloze versnelling
Maximumsnelheid : 25km/h
Nominaal/maximaal koppel: 22-60 Nm
Maximumkoppel: afhankelijk van je trapkracht + hulp bij opstarten
Stil: < 67 dB
36V centrale montage
E-GEVOED DOOR BOSCH
Matra's i-Flow Confort, i-Step en i-Force series zijn uitgerust met krachtige Bosch motoren - het belangrijkste element van het systeem!
De centraal geplaatste motor maakt gebruik van het schakelsysteem om zijn uitzonderlijke prestaties te ontwikkelen. Omdat de rotatiesnelheid is gekoppeld aan de trapfrequentie, is de motor veel vaker in zijn optimale prestatiebereik als de gebruiker op de juiste manier schakelt. Daarom is de actieradius zo groot zonder dat er een te grote accu nodig is, en daarom is het ook zo gemakkelijk om heuvels van meer dan 20% te beklimmen!
De 4 ondersteuningsniveaus zijn evenredig met de actie van de fietser, variërend van 40% tot 300% van de geleverde inspanning. Het systeem, gebaseerd op automotive logica, vertelt de gebruiker wanneer hij moet schakelen. Deze ondersteuning zal dus optimaal zijn wanneer de gebruiker zich in het juiste trapfrequentiebereik bevindt dat is toegestaan door de mechanische versnelling". De reactiesnelheid van dit systeem is gebaseerd op een processor die 1000 keer per seconde rekent.
Een ander belangrijk voordeel is dat de wielen identiek zijn aan die van een gewone fiets en dus gemakkelijk kunnen worden verwijderd, in tegenstelling tot een wiel met een naafmotor. Er zijn geen kabels die losgekoppeld moeten worden of sensoren die opnieuw gekalibreerd moeten worden wanneer ze van de fiets verwijderd worden.
Hier volgt een korte samenvatting van de functies en kwaliteiten:
- Maximaal motorkoppel: 60
- Centrale motor weegt minder dan 4 kg
- De kracht wordt overgebracht op het wiel met behulp van het schakelsysteem, dat zorgt voor actieradius en oversteekcapaciteit
- Automobieltechnologie, betrouwbaarheid, prestaties en optimaal rendement
- Laag zwaartepunt dat de motor niet destabiliseert
- Compact, robuust en spatwaterdicht, met een beschermende behuizing tegen steenslag
- 3 geïntegreerde sensoren (inspanning, rotatie, snelheid)